woensdag 25 februari 2015

Fair Wear olé olé!

Hallo daar lieve mensen! Telt u ook zo af naar de lente? Ik alvast wel, al is het met gemengde gevoelens. De verhuisstress steekt regelmatig de kop op, en de huismus in mij is wat bang om deze vertouwde woonst achter zich te laten. Komt daar nog bij dat mijn kattenvriend Mil niet mee kan naar het nieuwe appartement,  hij verhuist tijdelijk naar mijn ouders. Binnen een jaar of twee hopen wij een huis met tuin te vinden, en dan komt Millemans terug bij ons wonen. Voorbije zomer moest ik al afscheid nemen van mijn trouwe maatje Elmo, dus ik word een beetje triest bij het vooruitzicht om geen enkele spinnende snorrebaard meer in huis te hebben.

Maar gelukkig is daar de afleiding, en heel plezierige zelfs! Nog vier keer slapen en het is zover. Eén van de fijnste en fairste feesten van het jaar, en het gaat zo hard de max zijn!
Ik wil u hier nog wat warm maken om massaal naar FFF te komen. En om nog maar eens te bewijzen dat tweedehands ook schoon en draagbaar kan zijn, zwier ik bij deze nog wat Fair Wear Friday's online. Veel van mijn favoriete items zijn geshopt bij Think Twice , ook vertegenwoordigd op het marktje van het festival, dus u moet gewoon afkomen, dat is duidelijk!
*
Hi there peeps! Looking forward to spring and warmer weather? I surely do! But, with mixed emotions though. Moving out doesn't appear to be my favorite thing and as member of the 'stay-at-home club' I sometimes get afraid I won't feel at home in our new place. Also, we won't be able to take my cat-friend Mil with us to our new home, so he temporarily has to move to my parents' house. Within a year or two we hope to find a house with garden, so he can live with us again. Last summer I had to say goodbye to my old mate Elmo, so it makes me a bit sad that there won't be any furry friends around our home anymore for a while.

Fortunately, there's distraction, a very pleasant one! Four nights 'till one of the most fun and fair events of the year, and I can't wait! So, to convince you all to come over, and to prove that second hand clothes can be pretty and wearable: some fair outfits for you. I've found a lot of my favorite items at Think Twice and they will have a stand at the fair market of the event. It's clear you all need to come over and browse thru their awesome stuff!
1. De onwennig geposeerde foto, genomen terwijl er mensen voorbij kwamen op het voetpad. Brrr, outfitfoto's in het openbaar!
*Jasje en rok allebei van bij T2: 2/2
*Sjaal en muts uit de kringloopwinkel: 2/2
*Tas en kousen zijn al oud, maar van bij h&m: 0/1
*Schoenen. Hier ga ik de mist in: vorig jaar nieuw gekocht én van leder. Niet echt ok dus. Ik ga eerlijk zijn: deze stonden te blinken in de winkel waar mijn mama werkt en ik ben na lang wikken en wegen toch bezweken. Het blijft vallen en opstaan, die faire garderobe... 0/1
Edit: Op de website van het merk (Rieker) vond ik dit. Wat denkt u, betrouwbaar of niet?
*
1. The uncomfortable one, taken on the sidewalk while people were passing by. Eek, outfit pictures in public!
*Vest and skirt, both from T2: 2/2
*Scarf and bonnet from the thriftshop: 2/2
*Bag and tights, old but I once bought them at h&m: 0/2
*Shoes. And here I failed. I fell for them last fall, they are made of leather so not really ok. It's a bumpy road to my fair wardrobe... 0/1
Edit: On the website of the brand(Rieker)I found this. What do you guys think, trustworthy or not?
2. De zelfontspannerfoto in de oude veranda, a.k.a. het favoriete plekje voor kiekjes van mijzelve:
*GerecyKleerd hemdje met bruine stipjes, T2:  1/1
*Jeans uit de Kringloopwinkel: 1/1
*Top Cherry stance van La Fille d'O, made in Belgium: 1/1
*Laarzen, ik weet niet meer waar ik ze gekocht heb, maar ze zijn van leder en niet tweedehands: 0/1
*
2. The one with the self-timer at my favorite photo-spot, the old porch:
*Refashioned blouse with brown polkadots from T2: 1/1
*Jeans from the thriftshop: 1/1
*Top Cherry stance from La Fille d'O made in Belgium: 1/1
*Boots, old ones, I can't remember where I bought them. But they were new ones made from leather, so: 0/1
3. De zotte, genomen door mijn mopjes makende man:
*Hemd en rok, uit de kringloopwinkel: 2/2
*Kousen en laarzen, ooit nieuw gekocht: 0/2
*Niet op de foto (gelukkig maar!), maar wel aan mijn lijf: de zelfgemaakte onderbroek.  Ik maakte er nog drie sinds die eerste poging, and I love them!

Conclusie van deze round-up: dat ik een zwak heb voor schoenen (maar dat wist ik al). Kent u nog adresjes voor duurzame, mooie exemplaren?
*
3. The silly one, taken by my funny husband:
*Shirt and skirt, both from the local second hand store: 2/2
*Tights and shoes, old ones but bought new: 0/2
*Not pictured (fortunately!): me made panties. I made three more since that first attempt and I love them! 

Conclusion of this round up: I have a soft spot for shoes (which I already knew)! Anyone knows a good shopping place for fair and fashionable ones? 

8 opmerkingen:

  1. Schoenen zijn moeilijk, he. Maar verder heel goed bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. 'Dus u moet afkomen, dat is duidelijk.' Heerlijk! ;-) Tot zondag, hé.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. yesyes, het was de moeite om af te komen, dat was duidelijk. De schoenen zijn inderdaad een moeilijke opdracht. Tips op het pinterestbord https://www.pinterest.com/villalisa/fairwear/

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaaa! Ik vond het zo fijn om jou in levende lijve te ontmoeten!
      Merci voor de schoenentip, ik ga eens neuzen.

      Verwijderen
  4. Oh mannekes!
    Had ik tegen u al gezegd dat ik het soms moeilijk heb om mensen buiten hun context te herkennen?
    Nee?
    Bij deze: ik kan dat niet! Vandaar mijn schaapachtig gedraai zondag, ik wist begot niet dat jij het was!
    Maar toch: fijn u gezien te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lol, ik vermoedde al zoiets! Maar was dan toch weer niet heel zeker, en stond bijgevolg ook schaapachtig te draaien :-) Maar hey, ook heel fijn om u in levende lijve te ontmoeten, moeten we meer doen ;-)

      Verwijderen