woensdag 7 mei 2014

Me Made May '14 - Week 1

Joepie, het is begonnen! * Jeeej, it started!
Outfit 1
Gilet: Kringloopwinkel
*
Cardigan: Thrifted

Outfit 2
Lap, het begint al, daar heb ik niet zo'n goede foto van. Maar ik heb een goed excuus! Ik ben sinds twee weken verloofd met de man van mijn leven! Zaterdag gingen we naar Antwerpen op zoek naar trouwringen en nadien eten bij mijn ouders. Deze foto is in hun tuin gemaakt. Het was zo'n super fijne maar drukke dag dat ik pas na ons etentje dacht aan een foto van mijn outfit. Het worden nog drukke weken, want we trouwen deze zomer al! ^_^

Rok: Zelfde patroon als hier, uit een Knipmode van november 2010, lichtjes aangepast. Ik vind dat echt een geweldig modelletje, en heb van allebei die rokjes al veel plezier gehad. Onlangs kocht ik een lap warmgele stof met dit model in gedachten, dus er is een derde exemplaar op komst!
*

Yeps, I've failed already, I don't have a good picture of this one. But I have a really good excuse! I'm engaged for about two weeks now to a really sweet man, and past saturday we went to Antwerp for some wedding-ring shopping. After that we had dinner at my parents house, we took this picture in their garden. It was such a busy but perfect day, I didn't think of any outfit pictures until after dinner. Busy times ahead for us, we're marrying this summer! ^_^

Skirt: Same pattern as this one, from an old Knipmode (november 2010), slightly adjusted. I love these skirts, I wear them all the time. I recently bought a piece of deep yellow fabric with this skirt in mind, so a third one is on the way! 

Outfit 3

Rok: Beignet van Colette, stof van de Kringloopwinkel
T-shirt met lange mouwen: van dezelfde Kringloopwinkel, gerecykleerd met een beurt van de overlocker want het was een XL'ke
Riem: Think Twice Gent
*
Skirt: Beignet van Colette, fabric from the local thriftshop
T-shirt: from that same thriftshop, slightly refashioned, as it was an XL shirt.
Belt: Think Twice Gent

Outfit 4
Jersey kleedje met fronsen en peter pan kraag: zelf getekend.
*
Knit dress with gathered waistline and peter pan collar: self drafted.

Op maandag droeg ik nog een tweedehands kleedje, geen zelf gemaakt of gerecykleerd item, dus die telt niet mee voor mijn MMM- belofte.

Hopla! De eerste week zit er al op en mijn conclusies zijn:
1. Het was een makkie om vijf zelfmaak-items per week te dragen, maar zoals ik verwacht had was om de twee dagen een foto van mijn outfit maken iets wat mij minder goed afging. De laatste outfit van deze week heb ik snel-snel op mijn werk, na de uren en voor een vergadering, gefotografeerd. Respect voor diegenen die elke dag een foto nemen!
2. Ik zou echt eens werk moeten maken van een broek. Ik heb niet echt veel broeken of jeans die mij echt goed passen (zucht, ik ben een beetje verdikt), en nu is het zo wat de tijd van het jaar dat ik het meeste broeken draag, omdat het te warm begint te worden voor kousen maar soms toch nog fris kan zijn met blote benen (zeker 's morgens!). Dus het plan is om binnenkort eens aan een gemakkelijke broek te beginnen, ik heb het perfecte stofje al in huis. 
Tot zo ver mijn outfit's van de eerste week, op naar de tweede!
*

On monday I wore a thrifted dress, so that doesn't count for my MMM-pledge.

One week into MMMay and my conclusions are:
1. Wearing five me-made items a week was easy-peasy, but as I expected, taking outfit pictures every two days was something I found more difficult to do. I took the last one of this week at work, in a hurry between working hours and a team meeting. Respect for the participants who make one every day! 
2. I really have to make an effort and try to sew a pair of pants. I don't have that many pants or jeans that fit me well anyway (sigh, gained some weight lately), plus this is the time of the year when I wear pants the most, because it's starting to be a bit too warm for tights and sometimes too cold to go bare-legged (especially in the mornings!). So I hope I'll manage to squeeze in a pair of easy pants, I already have the perfect fabric for it.
So far so good, on to the next week!

4 opmerkingen:

  1. Gij zijt echt een bommetje, hé! De eerste is mijn favoriet van de week, denk ik :) Ik ga direct eens dat patroontje bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha, merci :-) De Burda jurk met horizontale naden is een aanrader: pap-gemakkelijk en heel fijn om te dragen!

      Verwijderen
  2. Jeej! Proficiat met de verloving!
    Ik heb *schaamschaam* buiten een paar rokken ofzo nog nooit echt iets voor mezelf gemaakt.
    Ik ga daar keihard verandering inbrengen!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankuwel! ^_^ Ik denk wel dat ik, eens er bij ons sprake zou zijn van kroost, ik ook niet veel meer voor mezelf zal naaien ze. Dus 'k moet er nu nog wat van profiteren ;-)

      Verwijderen