donderdag 15 mei 2014

Me Made May'14 Week 2

Outfit 5

Alé hop, hier zijn we met week twee! Een eerder natte druilerige week. Donderdag en vrijdag was het écht te koud voor blote benen en al mijn goede kousen waren in de was. Dus was ik op mijn oude trouwe jeansbroek aangewezen, gecombineerd met zelfmaak en kringloopwinkel-items. Tot nu toe lukt het goed om minimum vijf zelfgemaakte of gerecykleerde items per week te dragen, deze week waren het er zelfs meer! Het tweede deel van mijn MMM- belofte hield ook in om oudere, minder gedragen stukken vaker of anders te dragen.  Dat blijft een uitdaging, ik ondervind dat ik steeds naar dezelfde stukken grijp, maar ik hou vol: kijk maar naar outfit 8!

Sjaaltje: zelf gemaakt

T shirt met gefronste taille: gerecykleerd van XL mannen T shirt

Gilet: kringloopwinkel

*
Week 2, here we go! It was a rather rainy and cloudy week, on thursday and friday it was way to cold for bare legs and all of my decent tights were in the laundry. So I had to depend on my good old trustworthy jeans, combined with me made and thrifted items. So far it goes well to wear at least five me made or refashioned items a week, this week I wore even more than five! The second part of my MMM-plegde involved wearing more of my older, less frequent worn pieces, styled differently. That one stays a challenge, I find myself wanting to wear the same certain items over and over again, but I'm holding on: look at outfit 8!
Scarf in my hair: memade
T shirt with gathered waistline: refashioned from old men's shirt
Cardigan: thrifted

Outfit 6
Trui: Zelf getekend patroon, gemaakt van stof uit de kringloopwinkel
Rok: Jeans-Beignet van Colette
*
Sweater: Self drafted pattern, fabric from the thriftshop
Skirt: Jeans Beignet from Collette patterns

Outfit 7
Sorry een beetje een rare pose, maar ik riep net naar Milleken die op zijn gemak bezig was met mijn plantjes van de vensterbank duwen, de sjarel! 
Ik was al wat te laat om naar mijn werk te vertrekken, dus een betere foto is er niet meer van gekomen.
*
Sorry this is a bit of a weird pose, but I was yelling at my cat Milleken. He was pushing my plants of the windowsill, that rascal! I was already late for work, so I didn't manage to take a better picture.
Outfit 8
Zwart kleedje met plooien in de taille: zelf gemaakt, patroon gebaseerd op Burda A-line Dress en de rok van de Februari-jurk uit dit boek. Hoewel ze al een hele tijd in mijn kast hangt, draag ik deze jurk niet vaak (yeey, tweede deel van mijn MMM-belofte!). Op zich vind ik ze wel mooi en ze zit ook goed, maar ik vind ze eerder saai. Fleurige accessoires maken veel goed, en al bij al was ik best tevreden over deze outfit.
Sjaaltje: vintage van oma
Harig accessoire: eigendom van de styliste. (hihi, beetje wraak voor gisteren!)
*
Black dress with pleats at the waist: me made, based on the Burda A-line Dress and the skirt of the February-dress from this book. This dress is an item I don't wear that often, although I made it a long time ago (yeey for the second part of my pledge!). I like it in theory, it's well made if I may say so myself, but I think it rather boring. Colourful accessories make it better though, and over all I'm happy with this outfit.
Scarf: vintage from my grandmother
Fluffy accessory: courtesy of the stylist (hihi, revenge for yesterday!)

3 opmerkingen:

  1. Oh allez, zo'n zwart kleedje zou ik constant dragen, denk ik. En oh, kleedje van outfit 7 staat u ook zo mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Naaibeest!
    Ik ben het eens met Kelly: ik zou dat zwart kleedje ook constant dragen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo mooi, dat zwart kleedje. Jaloers. :-)

    BeantwoordenVerwijderen