vrijdag 11 juli 2014

Fair Wear Friday Round up!

De eerste! Ook hier al eens gezien.
*Hemdje gemaakt van een oud mannenhemd, bestempeld met zelfgemaakte stempel: 1/1
*Rok uit de kringloopwinkel: 1/1
*Sandalen uit leder, niet eco of fairtrade: 0/1
Totaal: 2/3, dat valt mee
*
The first one!
*Shirt made from an old mens shirt, stamped with handmade stamp: 1/1
*Skirt from the second hand store: 1/1
*Sandals, leather, non eco or fair trade: 0/1
Total: 2/3, not bad.

*Kleedje Sureau van Deer and Doe, met stof van de kringloopwinkel: 1/1
*Gilet tweedehands, van een collega gekregen: 1/1
*Laarzen, niet zichtbaar, maar geen leer: 1/1
Totaal 3/3, joepie!
*
*Dress Sureau from Deer and Doe, me made with fabric from the thriftshop: 1/1
*Cardigan was a gift from my colleague, so second hand: 1/1
*Shoes, non visible but no leather: 1/1
Total: 3/3, yeeey!

*Springpak en riem van de kringloopwinkel: 2/2
*Bears van La Fille d'O, made in Belgium: 1/1
*Laarsjes, geen leer: 1/1
Totaal: 4/4
*
*Jumpsuit and belt from the second hand store: 2/2
*Bears from La Fille d'O, made in Belgium: 1/1
*Shoes: non leather: 1/1
Total: 4/4

*Rok, gemaakt van stof die ik op de zolder van mijn werk vond. GerecyKleerder kan niet! ;-) : 1/1
*T shirt en gilet van de h&m, voor ik besloot niets nieuws meer te kopen dat niet eco of fair trade is: 0/2
*Laarzen, geen leer: 1/1
Totaal: 2/4
*
*Skirt made with fabric I found at the attic at my workplace, recycling like a boss! ;-): 1/1
*T shirt and cardigan from h&m, before I decided to quit buying items that are not eco or fair trade: 0/2
*Shoes, non leather: 1/1
Total: 2/4

*Rok van de T2: 1/1
*Gilet van de h&m: 0/1
*T shirt, merchandise van The Sore Losers, organic cotton- en Fair Wear Foundation label: 1/1
*Laarzen, weer dezelfde: 1/1
Totaal: 3/4
*
*Skirt, bought at T2: 1/1
*Cardigan h&m: 0/1
*T shirt The Sore Losers merchandise (Belgian band, go check them out!), organic cotton- and Fair Wear Foundation label: 1/1
*Shoes, same old: 1/1
Total: 3/4 

Niet slecht bezig al zeg ik het zelf! Ook nu de solden bezig zijn kan ik me best inhouden om niets te kopen van grote ketens, enkel eco, fair of tweedehands. Beter dan ik ooit verwacht had zelfs. Waar ik vroeger op de eerste dag van de solden al in de Veldstraat stond, krijg ik nu de kriebels als ik in de tweede week door de winkelstraten moet om op mijn bestemming te geraken. Van de drukte alleen al, maar ook van hoe sommige mensen omgaan met kledij in die winkels. Alles wordt op een hoop of zelfs op de grond gegooid, niets lijkt nog waardevol, want "Ahja want het is goedkoop nu!". Dat elk van die kledingstukken gemaakt zijn door mensen wiens maandloon bijna even laag is als de prijs van het zoveelste T shirt op de stapel blijkt ver van hun bed. Maar hey! Ik wil niemand met de vinger wijzen (dat moet hier nu ook weer geen preek worden hé) want ik dacht daar vroeger zelf ook nooit bij na. Maar ik hoop wel, door dit soort blogpostjes, mijn steentje bij te dragen aan het sensibiliseren van dit onderwerp! Dus, bedankt voor uw aandacht, lieve lezers! ^_^
*
Not bad, if I may say so myself! Even now during the sales I can
keep my pledge not to buy anything from the big fashion chains and to only purchase eco, fair or second hand items. While before I used to go out shopping on the very first day of sales, I now really dislike walking in the shopping streets even in the second week! Not just because it's so crowded, but because of how people behave sometimes. Everything lies around in big piles or have even been thrown onto the floor, and nothing seems valuable anymore because "It's sales!". Few people seem to realize these clothes are made by people whose monthly wage is almost as low as the price of one of these T shirts on the pile. But hey! I don't want to blame anybody (and I certainly don't want to harp on about this), because I used to not think about that too! But I hope, through these blogposts, I can help to make people aware of this subject! So, thank you all for your attention, dear readers! ^_^

7 opmerkingen:

  1. Je bent superduper bezig! Mag ik vragen met welke verf je dat hemdje bestempelt hebt? :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel! Voor het hemdje gebruikte ik Marabu textil plus in zwart, wit en rozenhout.

      Verwijderen
  2. Ge zijt inderdaad goe bezig! Heel erg fan van de eerste en de laatste outfit!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. een kus van de juf en een bank vooruit, goe bezig.

    BeantwoordenVerwijderen